2014. március 24., hétfő

Romlott élelmiszert kaptál? Hívd a NÉbIH zöld számát!

Az utóbbi évek főként a válságról, és a megszorításokról szóltak. Mindez odáig fajult, hogy a boltokban, és a piacokon is bevált szokás lett a trükközés, a vásárló megtévesztése, becsapása. Felháborítónak tartom, hogy semmibe nézik a fogyasztókat. S teszik mindezt szemrebbenés nélkül.

A piacokon rendszeresen előfordul, hogy rothadt gyümölcsöt, és zöldséget csomagolnak a vevőnek (mert ugye az áruhoz nyúlni a legtöbb helyen szigorúan tilos, a kért dolgokat az eladó dobálja/hajigálja bele a zacskóba úgy, hogy azt sokszor nem is látjuk). Arra meg aztán már szavaim sincsenek, amikor a piacról hazatérve előszedem a mérlegemet, és ráteszem a friss szerzeményemet. Ki lehet találni, mit mutat a mérleg, de inkább elárulom… 10, 20, de olyan is volt már, hogy 30 dekával kevesebbet, mint amennyit kifizettettek velem!

A boltokban is rengeteg a megtévesztés. Kezdve attól az apróságtól, hogy az akciós termék egyáltalán nem akciós, a plusz 10, 20% ajándékot pedig ugyanúgy megfizetjük. Majd folytatva azzal, hogy mennyire résen kell(ene) lenni, amikor például pultnál kérünk valamit, nehogy azt kapjuk ki, amelyik már három napja áll ott, vagy éppen elkezdett már penészedni, esetleg igen furcsa a szaga is. A helyzet az előre csomagolt termékeknél sincs másképpen, de ezekre odafigyelni sem tudunk, hiszen nincs mit észre venni egy bontatlan terméken – a szavatossági idején, és azon kívül, hogy nem rongálódott-e meg a csomagolása.

Otthon pedig meglepődünk a romlott áru láttán, majd dühöngünk, hogy ismét úgy húzták ki azt a kevéske pénzt a zsebünkből, hogy igazából tehetetlenek vagyunk. Hiszen keveseknek van kedve és ideje a napi robot után hullafáradtan újra a nyakába venni a várost, és visszamenni reklamálni – ami vagy bejön, vagy nem.

Ha Neked is eleged van az átverésből, megtévesztésből, csalásból, akkor tegyél ellene! Minden hasonló esetben telefonálj a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (NÉbIH) felé, és tegyél bejelentést!

A NÉbIH zöld száma: 06-80/263-244

Éjjel-nappal hívható.

Hétfőn: 8:00 – 16:30
Kedden: 8:00 – 16:30
Szerdán: 8:00 – 16:30
Csütörtökön: 8:00 – 16:30
Pénteken: 8:00 – 14:00

Ezeken az időpontokon kívül, és hétvégén üzenetrögzítő működik.

FONTOS:
Ne dobjuk ki a hibás terméket, míg fel nem hívtuk a NÉbIH-et, mert hasznos adatok vannak rajta. Ilyen például:
-         a vásárlás pontos helye az üzlet nevével, és címével együtt
-         a vásárlás ideje
-         az élelmiszer és a gyártó pontos neve
-         a termék gyártási száma
-         a termék minőségmegőrzési ideje

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése

Google+ Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...