2015. október 15., csütörtök

Törökmogyorós vaj, ami nem egyenlő a mogyoróvajjal...

A törökmogyoró egy nagyon finom csonthéjas, aminek méltatlanul nincs túl nagy népszerűsége. Pedig nagyon finom, mi legalábbis a feleségemmel nagyon szeretjük. Gondolkodtunk, mit is lehetne belőle készíteni, de a mogyorókrémen kívül túl sok dolog nem jutott eszünkbe. Gondoltuk, legyen akkor mogyorókrém, hiszen azt még házilag úgysem készítettünk, de végül az utolsó pillanatban megváltoztattuk a döntésünket. Hogy miért? Mert mogyorókrém recept ezer van már az interneten, mi pedig valami saját ötletre vágytunk. Gondoltam ekkor egy nagyot, és úgy döntöttem, ugyanazon hozzávalókból rögtön két receptet is alkotunk.



Az egyik a napokban bemutatott törökmogyorós-csokoládés bonbon, a másik pedig az abból visszamaradt zsiradék, a törökmogyorós vaj, amely rendkívül finom kiegészítője lehet a reggeli kalácsnak. Tulajdonképpen ez nem is önálló recept, hiszen plusz hozzávalókat már nem tartalmaz. Amiért mégis külön posztot szentelünk neki, az a felhasználási módja. Hiszen a bonbon egy édesség, alapvetően nassolásra való, míg a mogyorós vaj a reggeli étkezés tápanyagokban gazdag kiegészítője. Ez alapvetően egy nagyon finom "kence", illata pedig önmagáért beszél. Ízében a vajra emlékeztet enyhe mogyorós-tejes ízzel, míg illata teljes egészében a pirított törökmogyorót idézi.

Hozzávalók a törökmogyorós vajhoz:
E tekintetben lásd az alábbi receptet: Törökmogyorós-csokoládés bonbon

Törökmogyorós vaj elkészítése:
A fenti linken látható bonbonokból kivált vaj/növényi olaj keverékét öntsük egy jól zárható tiszta üvegbe (apró lyukú szűrőn keresztül), majd hagyjuk megszilárdulni. Ezt követően tároljuk hűtőben.



Azt azonban tudni kell az elkészítésével kapcsolatban, hogy nagy teljesítményű, erős robotgép szükségeltetik hozzá, mert a mogyorós masszát nem minden gép tudja forgatni. Mi erre a célra a nemrégiben rendelt Delimano Nutribullet turmixgépét használtuk, amelyet nemrégen rendeltünk, mert megtetszett, amit írtak róla: "600 Wattos motor, Pépesíti a magvakat: a dió, lenmag, kesudió, mogyoró, mandula és az olajos magvak 40-60 %-ban energiát adó telítetlen zsírsavakat tartalmaznak, valamint kiemelkedő növényi fehérjeforrások. Így a vegetáriánusok számára, illetve kiemelkedő fehérjeigény esetén (pl. aktív sport) kifejezetten ajánlott a fogyasztásuk. Magas a magnézium-, kálium-, kálcium-, mangán-, cink-, vastartalmuk, így a vérnyomás szabályozásában is segíthetnek."



És való igaz, könnyedén péppé őrölte a mogyorót, mint a mellékelt képek is mutatják. Ezért bátran mondhatjuk, a Delimano Nutribullet turmixgépe megérte az árát, mert eddig jelesre vizsgázott nálunk...

Fontos! Ez a recept nem egyenlő az amerikaiak által annyira kedvelt csemege, a mogyoróvaj receptjével. A mogyoróvaj ugyanis nem más, mint a pörkölt földimogyoró pépesített változata, azaz a selymes állagúra darált pörkölt földimogyoró. Ez a recept pedig, mint fentebb látható, egészen más.

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése

Google+ Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...